Naprawa przełącznika szyb w V850

Do wykonania naprawy potrzebne nam będą:
- płaski śrubokręt
- nóż lub drobny papier ścierny
Demontaż włącznika zaczynamy od podważenia go płaskim śrubokrętem i wyciągnięcia z boczku drzwi.
Następnie odpinamy przełącznik od wiązki, uwalniając w ten sposób naprawiany element od reszty auta.
Z "uwolnionym" przełącznikiem wędrujemy w miejsce, gdzie nie zgubimy elementów, które się z niego wysypią.
Rozbieranie przełącznika zaczynamy od zdjęcia plastikowego kołnierza. W tym celu za pomocą śrubokręta podważamy 4 małe haczyki.
Po zdjęciu kołnierza ściągamy 2 blaszki, które odpowiadają za trzymanie przełącznika w boczkach.
Pora na wyjęcie białej kostki. Musimy ją uwolnić z 6 zaczepów. Należy uważać, ponieważ po jej wyjęciu ze środka mogą się wysypać drobne elementy (2 kuleczki i 2 blaszki).
Na stole mamy już wszystkie elementy przełącznika.
Na blaszkach widać czarny nalot, przez który szwankuje opuszczanie szyb.
Ten sam nalot znajduje się na stykach kostki.
Pozostałe elementy przełącznika to blaszki mocujące, przycisk, kulki i plastikowy kołnierz. Elementy te nie wymagają naszej ingerencji.
Za pomocą drobnego papieru ściernego lub nożyka czyścimy nalot z blaszek.
Tak samo czyścimy metalowe elementy białej kostki.
Po wyczyszczeniu przyszedł czas na poskładanie przełącznika. W przycisku znajdują się 2 sprężynki, w których po złożeniu mają znaleźć się kuleczki.
Blaszki wkładamy w ich miejsce w kostce (nie da się tego zrobić źle).
Na środku blaszek kładziemy kulki.
Stawiamy kostkę na stole i trzymając przycisk w "pozycji neutralnej" wciskamy go na kostkę.
Trzymanie przycisku w pozycji neutralnej jest o tyle ważne, że gwarantuje nam, że kulki znajdujące się na środku blaszek trafią na swoje miejsce, czyli w sprężynki.
Następnie wciskamy blaszki mocujące przełącznik w boczkach drzwi.
Wciskamy kołnierz, uważając aby nie połamać delikatnych haczyków.
Na koniec spinamy przełącznik z wiązką kabli i wciskamy w jego miejsce w boczku.
Zdjęcia i tekst: Bartek S.