Wymiana nagrzewnicy w V850 i S/V70

W celu demontażu nagrzewnicy spuszczamy płyn z chłodnicy kranem spustowym
Następnie odpinamy na grodzi jeden z przewodów zasilających nagrzewnicę i wtłaczając np. pompką od materaca powietrze wypychamy płyn z układu aż przestaje lecieć kranem spustowym
Po zdjęciu osłon z boków tunelu widzimy już obudowę nagrzewnicy.
kluczem typu torx odkręcamy wkręty
odkręcamy też przewody od nagrzewnicy
i wyciągamy nagrzewnicę, w dół i do siebie. Przed tą czynnością dobrze jest podłożyć pod dywanik grubą gazetę aby resztki glikolu nie zapaskudziły nam podłogi.
Nową nagrzewnicę montujemy w odwrotnej kolejności. Skręcamy wszystko, lejemy do układu chłodzenia spuszczony uprzednio płyn chłodniczy i uruchamiamy silnik.
Układ sam się odpowietrzy. Po uruchomieniu silnika wlewamy do zbiornika wyrównawczego tyle płynu ile się da i zakręcamy korek. Po rozgrzaniu i sprawdzeniu szczelności układu czekamy aż silnik przestygnie i dolewamy do zbiorniczka co najmniej litr płynu, który nam się wcześniej nie zmieścił.
Przy dobrze zorganizowanej pracy dla osoby która robi to po raz pierwszy należy sobie zarezerwować ok. 2 godziny.
Zredagował Mariusz Malinowski