Dzisiaj jest : środa , 22.03.2023r, godz.: 14:39:28
klubvolvo.org.pl - top Internetowy Klub Miłośników Volvo
ładuję...
« marzec 2023r »
    01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Losowa galeria

Modernizacja deski w 740 D24

dawniejsza......po modernizacjach...niewykorzystana w M47 lampka "5" wskazuje stan akumulatora,a strzalka rezerwe paliwa

Klub wspierają


6th sense - projekt strony www, wykonanie i aktualizacja

Zmiana skrzyni automatycznej na manualną

18.03.2008r

Demontaż skrzyni automatycznej:

   1. Ustawiamy bolid nad kanałem lub najazdem.
   2. Spuszczamy olej ze skrzyni biegów przez odkręcenie nakrętki rury kontroli poziomu oleju.
   3. Odkręcamy wał napędowy wraz z podporą.
   4. Odkręcamy rurki chłodzące olej.Króćce przy chłodnicy możemy zostawić niezaślepione.
   5. Odkręcamy linkę napędu szybkościomierza.
   6. Wyjmujemy plastikowe kratki w dolnej części skrzyni i kluczem plaskim 17 odkręcamy 4 śruby mocujące koło zamachowe do przetwornika momentu. Koło należy zablokować.
   7. Odczepiamy linkę sterowania skrzynią przy silniku.
   8. Odkręcamy osłonę dźwigni zmiany biegów, rozłączamy cięgno sterujące i przewody elektryczne.
      UWAGA: Styki jednej z kostek elektrycznych należy połączyć ze sobą-inaczej nie zakręci  rozrusznik,druga kostka
      pasuje do kostki świateł cofania w skrzyni manual.
   9. Odkręcamy śruby łączące silnik z obudową skrzyni biegów.
  10. Odkręcamy podporę skrzyni od nadwozia i zdejmujemy skrzynię.
      UWAGA: Należy przytrzymać kolo przetwornika momentu żeby się nie wysunęło ze skrzyni - inaczej zostaniemy ochrzczeni  litrem oleju ATF.
  11. Odkręcamy śruby mocujące koło zamachowe do wału silnika  i wyjmujemy bolec centrujący ze środka wału.
  12. Kontrolujemy stan tylnego simmeringa ew. wymieniamy go.

Montaż skrzyni manualnej:

   1. W otwór w wale korbowym wsuwamy łożysko podtrzymujące wałek skrzyni biegów i zabezpieczamy przed wysunięciem pierścieniem sprężystym.
   2. Przykręcamy koło zamachowe do wału (Volvo zaleca nowe śruby) momentem 70 Kgm.
      UWAGA: Koło musi być odpowiednio ustawione  względem wału: W kołach zamachowych do 1983 dwa kołki czujnika zapłonu muszą przypadać -pierwszy na godz. 2.30, a drugi na około 3.30 przy ustawieniu pierwszego cylindra w ZZ.
   3. Przykręcamy stopniowo docisk z tarczą sprzęgła do koła zamachowego starając się ustawić tarczę centrycznie.
   4. Wkładamy skrzynię ( najlepiej w dwie osoby). Aby ułatwić  sobie pracę możemy poluzować poduszki pod silnikiem i nachylić go do tyłu. Skrzynię wkładamy lekko przekręconą  aby nie blokował nadlew na rozrusznik. Warto też odkręcic lewarek zmiany biegów.
      UWAGA: Przed założeniem skrzyni warto sprawdzić działanie włącznika wstecznego biegu (ten z dwoma bolcami) oraz  czujnika włączonego 4 biegu (1 bolec) w skrzyni z OD- powinien "masować".
   5. Skręcamy skrzynię z silnikiem, podłączamy linkę szybkościomierza, wkładamy gąbkę wygłuszającą nad skrzynię w okolicę lewarka, wyprowadzamy przewody elektryczne do kabiny.
   6. Mocujemy podporę skrzyni, przykręcamy wał (sprawdzić czy jest dobrze złożony-malowane cechy muszą się zgadzać).
   7. Zakładamy pedał sprzęgła, wymieniamy na węższy pedał hamulca, moculemy linkę sprzęgła.
   8. Łączymy przewody wstecznego biegu z odpowiednia kostką. Połączenie elektryczne overdrive'u to temat osobnej bajki. Na początek można jeżdzić bez OD.
   9. Zakładamy osłonę gumową, lewarek z gałką.
  10. Myjemy rączki i buźkę, odpalamy maszynę i delektujemy się wspaniałymi przyspieszeniami...

nadesłał: Wojtek Stysz


Copyright © 1999 - 2023 Internetowy Klub Miłośników Volvo