Wymiana żarówek oswietlenia zegarów
SYMPTOMY: brak oswietlenia zegarów
SKALA TRUDNOŚCI: raczej łatwe
SPOSÓB USUNIĘCIA: Zdejmujemy kierownicę - robi się to w różny sposób, zależny od modelu kola kierownicy, w przypadku modelu GLE z 1988 roku: zdejmujemy srodkowa częsc (z napisem Volvo) - jest ona wcisnięta na 4 zatrzaski na narożach (uwaga: wczesniej warto odlaczyc sygnal dzwiękowy - można zupelnie niechcacy go uruchomic), przed nami odslania się sruba centralna, ktora należy odkręcic kluczem 27mm (dobrze jest miec przedlużkę - trudno się tak glęboko dostac). Po odkręceniu zdejmujemy kolo kierownicy.
Następnie, zdejmujemy galki po lewej stronie: przelacznika swiatel oraz regulatora natężenia oswietlenia konsoli (uwaga: schodzi ciężko, trzeba zastosowac dżwignię). Po ich usunięciu, delikatnie podważamy trójkatny panel z zamontowanym przelacznikiem swiatel przeciwmgielnych, odslaniajac tym samym dostęp do dwóch srub po lewej stronie panela zegarów.
To samo robimy z prawej strony: zdejmujemy zaslepki zegarow dodatkowych / albo same zegary, jezeli sie tam znajduja, odslaniajac dwie, analogiczne do strony lewej sruby mocujace panel zegarow.
Odkręcamy wszystkie 4 (cztery) sruby. Wyjmujemy ostrożnie panel zegarow, uwazajac, aby nie urwac przewodow i nie uszkodzic ktorejs z jego scianek. Obracamy panel o 90 stopni w prawo, kladac go na kolumnie kierownicy. Ulatwi nam to wymiane zarowek.
Wymieniamy przepalone zarowki przekrecaja ich zaciski o ok. 45 stopni w lewo, trzymaja sie one na dwoch, przeciwlegle wygietych blaszkach-kontaktach.
Ponowny montaz nalezy przeprowadzic w odwrotnej kolejnosci.
nadesłał: Michał Milewski