Dzisiaj jest : piątek , 29.03.2024r, godz.: 12:18:50
klubvolvo.org.pl - top Internetowy Klub Miłośników Volvo
ładuję...
« marzec 2024r »
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Losowa galeria

Volvo w rodzinie

Wrzesień w górach Sowich (Volvo V40)Sylwester w Beskidzie Wyspowym (Volvo 440)Maj na szlaku Orlich Gniazd - Mirów (Volvo V40)Marcowy Folwark Wiązy (Volvo V40)Maj w Wielkopolsce - Poznań, Złotniki (Volvo 440)... a tymczasem inni pracują... (Volvo 940)

Klub wspierają


6th sense - projekt strony www, wykonanie i aktualizacja

Wymiana żarówek oswietlenia zegarów

18.03.2008r

SYMPTOMY: brak oswietlenia zegarów

SKALA TRUDNOŚCI: raczej łatwe

SPOSÓB USUNIĘCIA: Zdejmujemy kierownicę - robi się to w różny sposób, zależny od modelu kola kierownicy, w przypadku modelu GLE z 1988 roku: zdejmujemy srodkowa częsc (z napisem Volvo) - jest ona wcisnięta na 4 zatrzaski na narożach (uwaga: wczesniej warto odlaczyc sygnal dzwiękowy - można zupelnie niechcacy go uruchomic), przed nami odslania się sruba centralna, ktora należy odkręcic kluczem 27mm (dobrze jest miec przedlużkę - trudno się tak glęboko dostac). Po odkręceniu zdejmujemy kolo kierownicy.

Następnie, zdejmujemy galki po lewej stronie: przelacznika swiatel oraz regulatora natężenia oswietlenia konsoli (uwaga: schodzi ciężko, trzeba zastosowac dżwignię). Po ich usunięciu, delikatnie podważamy trójkatny panel z zamontowanym przelacznikiem swiatel przeciwmgielnych, odslaniajac tym samym dostęp do dwóch srub po lewej stronie panela zegarów.

To samo robimy z prawej strony: zdejmujemy zaslepki zegarow dodatkowych / albo same zegary, jezeli sie tam znajduja, odslaniajac dwie, analogiczne do strony lewej sruby mocujace panel zegarow.

Odkręcamy wszystkie 4 (cztery) sruby. Wyjmujemy ostrożnie panel zegarow, uwazajac, aby nie urwac przewodow i nie uszkodzic ktorejs z jego scianek. Obracamy panel o 90 stopni w prawo, kladac go na kolumnie kierownicy. Ulatwi nam to wymiane zarowek.

Wymieniamy przepalone zarowki przekrecaja ich zaciski o ok. 45 stopni w lewo, trzymaja sie one na dwoch, przeciwlegle wygietych blaszkach-kontaktach.

Ponowny montaz nalezy przeprowadzic w odwrotnej kolejnosci.

nadesłał: Michał Milewski


Copyright © 1999 - 2024 Internetowy Klub Miłośników Volvo